Fundația PACT – Parteneriat pentru Acțiune Comunitară și Transformare, în calitate de partener, împreună cu Asociația Grupul de Acțiune Locală Segarcea – solicitant, Asociatia C.R.O.N.O.- Centrul de Resurse pentru Organizatiile Non-profit din Oltenia – partener și Comuna Calopăr – partener, derulează proiectul „Semnal rural: Activare Economică și Socială pentru Comunități Sustenabile”, cod SMIS 2021: 314967, proiect cofinanțat prin Fondul Social European+, Acțiunea 3.2 Economie socială în mediul rural (FSE+), Programul de Incluziune și Demnitate Socială, ESO4.1_Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale, Prioritate: P3.Protejarea dreptului la demnitate socială.
Valoarea totală a proiectului este de 14.889.517,76 lei, valoarea cofinanțării UE este de 12.656.090,10
lei, valoarea finanțării naționale este de 2.218.424,53 de lei și 15.003,13 lei reprezentând valoarea contribuției Comunei Calopăr.
Durata de implementare a proiectului este de 30 de luni, în perioada 1 octombrie 2024 – 31 martie 2027.
Obiectivul general al proiectului:
Crearea și consolidarea a 34 de întreprinderi sociale durabile în regiunile SM / SVO, pentru a promova incluziunea socială și economică a persoanelor vulnerabile din mediul rural, prin furnizarea de servicii de formare antreprenorială, mentorat și sprijin financiar.
Obiectivele specifice ale proiectului:
- Informarea, selectarea și sormarea participanților. Această componentă a proiectului se axează pe procesul esențial de identificare, selectare și instruire a participanților care vor fi implicați în crearea și administrarea întreprinderilor sociale.
- Sprijinirea înființării și consolidarea întreprinderilor sociale. Acest obiectiv se axează pe etapa vitală de înființare și consolidare a întreprinderilor sociale, un element central în atingerea obiectivului general al proiectului.
- Monitorizarea și sustenabilitatea funcționării întreprinderilor sociale. Obiectivul se concentrează pe supervizarea și asigurarea sustenabilității operaționale a întreprinderilor sociale stabilite, în perioada de post-înființare și pe parcursul derulării proiectului.
- Management eficace și comunicare transparentă. Obiectivul se concentrează pe garantarea unei gestionări eficiente și a unei comunicări transparente pe durata întregului proiect, esențiale pentru realizarea obiectivelor stabilite și pentru promovarea principiilor de responsabilitate și transparență.
Rezultate asteptate:
- 500 de persoane informate – această etapă implică diseminarea informațiilor referitoare la proiect, criteriile de eligibilitate, beneficiile participării și modul de aplicare pentru a asigura un proces transparent, informare corecta și completa despre oportunitățile oferite de proiect.
- 4 măsuri distincte de promovare a principiilor orizontale prin intermediul unor campanii dedicate. Campania pentru Promovarea Egalității de Gen; Campania pentru Promovarea Nediscriminării; Campania pentru Promovarea Accesibilității pentru Persoanele cu Dizabilități; Campania pentru Contribuție la Competențele și Locurile de Muncă Verzi și la Economia Verde.
- 132 de persoane selectate în grupul țintă – în această etapă se realizează selectarea participanților pe baza unui proces transparent și echitabil care să se bazeze pe criterii clare și obiective.
- 132 de de persoane participa cursuri de formare antreprenorială și alte activități de sprijin oferite structurate pe activități de sprijin pentru a pregăti participanții pentru înființarea și gestionarea întreprinderilor sociale
- 34 de planuri de afaceri selectate pentru finanțare – evaluarea și selecția planurilor de afaceri propuse, cu scopul de a identifica și sprijini ideile de afaceri sociale viabile și sustenabile.
- 34 de întreprinderi sociale sociale certificate – obținerea certificărilor de întreprindere socială și crearea numărului de locuri de muncă conform planurilor de afaceri și monitorizate continuă a întreprinderilor sociale – monitorizarea performanței și impactului social al întreprinderilor sociale, identificarea provocărilor și oportunităților de îmbunătățire și creștere.
- 136 locuri de muncă create si menținute. Această țintă reflectă numărul concret de locuri de muncă care vor fi generate direct de către întreprinderile sociale înființate prin proiect. Se va pune un accent deosebit pe durabilitatea acestor locuri de muncă, asigurând nu doar crearea lor, dar și menținerea pe termen lung printr-o abordare sustenabilă și integrată în planurile de afaceri ale întreprinderilor sociale.